Symfonisch Blaasorkest Gaanderen op 20 april in Catharinakerk!

Op zaterdagavond 20 april a.s. verleent het Symfonisch Blaasorkest Gaanderen o.l.v. Joop Boerstoel haar medewerking aan een groots opgezet Benefietconcert van Support Foundation, een stichting die ontwikkelingsprojecten in Afrika ondersteunt. Naast het orkest treden een drietal koren en een djembé groep voor het voetlicht. Het concert vindt plaats in de Catharinakerk te Doetinchem, aanvang 20.00 uur. De toegang bedraagt €15,00 per persoon.

Op zaterdagavond 20 april a.s. verleent het Symfonisch Blaasorkest Gaanderen o.l.v. Joop Boerstoel haar medewerking aan een groots opgezet Benefietconcert van Support Foundation, een stichting die ontwikkelingsprojecten in Afrika ondersteunt. Naast het orkest treden een drietal koren en een djembée groep voor het voetlicht. Het concert vindt plaats in de Catharinakerk te Doetinchem, aanvang 20.00 uur. De toegang bedraagt €15,00 per persoon.

Programma

Centraal thema voor het benefietconcert voor Malawi en alle activiteiten eromheen op 20 april is ‘Afrika’. Volgens de organisatie zullen er veel Afrikaanse aspecten voorbij komen. Door de diversiteit, maar ook het samenspel van de verschillende deelnemers belooft het een bijzondere avond te worden.

Op het programma van het Symfonisch Blaasorkest Gaanderen staan o.a. de prachtige filmmuziek uit Out of Africa van John Barry en een selectie uit de musical Les Misérables van Claude-Michel Schönberg. Uit Harold Arlen’s musical The Wizzard of Oz hoort u Over the Rainbow, de song waarmee Judy Garland eind dertiger jaren van de vorige eeuw vrijwel de gehele wereld veroverde. Typisch Afrikaans is Siyahamba van Thomas Krause. Dit werk is gebaseerd op een gospel uit Zuid-Afrika met als tekst: ‘Siyahamb'e khukanyeni kwenkho’, hetgeen betekent: "We lopen allen onder het licht van God". Een eigentijdse maar tegelijkertijd zeer toegankelijke compositie met veel percussie.

Naast het orkest treden op het popkoor The Voices uit Etten, het Doetinchemse mannenkoor Shansons, de djembée groep Djappo en het vrouwenkoor AmaZing uit Drempt.

Support Foundation

De vanuit Doetinchem opererende Support Foundation heeft de afgelopen jaren al diverse goede doelen gesteund. Zo verrees er in Ghana een weeshuis waar nu 55 kinderen wonen, werd een school voor meer dan 1.000 kinderen ge- en verbouwd en ging er geld naar vijf waterprojecten.

Opbrengst gaat naar ‘entrepreneurial village’

Van de opbrengst wordt de bouw bekostigd van een zogeheten ‘entrepreneurial village’ voor wees- en straatkinderen in Malawi, een van de armste landen ter wereld. Om in Malawi dit ondernemersdorp voor kinderen die een vak willen leren van de grond te tillen, werkt Support Foundation samen met Childrens Fund Malawi. Voorzitter en woonachtig ter plekke is Margriet Sacranie, voormalig consul van Nederland in Malawi en Zambia. Ook de Nederlandse ambassade participeert in het project, evenals een grote Afrikaanse telefoonmaatschappij. Wilde Ganzen, organisatie voor ontwikkelingssamenwerking, vermeerdert iedere ingezamelde euro met 50 procent.

Kaarten reserveren

Kaarten zijn verkrijgbaar door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., onder vermelding van uw naam, adres en het gewenste aantal kaarten. Het verschuldigde bedrag dient u vooraf over te maken op bankrekeningnummer 15.81.88.632, t.n.v. ‘Stichting Support Foundation’. Uw kaarten liggen dan op 20 april a.s. klaar bij de ingang van de kerk.

Meer weten?

Meer informatie over Support Foundation vindt u op www.supportfoundation.nl.