Meld je nu aan voor Muziek Maak Je Zelf

Muziek maken is leuk en samen muziek maken is cool! Het is een prachtige hobby en je kunt je er helemaal in uitleven. Wil jij dat ook ervaren? Grijp dan nu je kans en geef je vóór 21 oktober op voor Muziek Maak Je Zelf. Een muziekcursus bestaande uit tien wekelijkse lessen, georganiseerd door Symfonisch Blaasorkest Gaanderen.

De eerste les is GRATIS en vrijblijvend om kennis te maken! Vanaf de tweede les betaal je € 50,00 voor de gehele cursus. Al het lesmateriaal is daarbij inbegrepen. Je mag dan ook gratis deelnemen aan de activiteiten die wij organiseren voor onze jeugdleden.

Muziek Maak Je Zelf is opgenomen in het Meedoenarrangement van de gemeente Doetinchem. De eerste les vindt plaats op dinsdag 27 oktober. Wil je meedoen of eerst een proefles volgen? Bel dan met de jeugdcommissie van SBOG, telefoon: 06 1065 9926, of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wat is ‘Muziek Maak Je Zelf’, is het iets voor mij?

Muziek Maak Je Zelf is een korte muziekcursus, speciaal bestemd voor kinderen uit de groepen 4, 5 en 6. Samen met andere kinderen ga je muziek maken. Hierbij gebruiken we kleine trombones (pBones), klarinetten en
drum pads. Ook leer je noten lezen en ritmes klappen. Je zult merken hoe leuk dat is! De cursus wordt geleid door Miranda Loff, een zeer ervaren en enthousiaste muziekdocente.

Wat kan ik er later mee?

Na de cursus, die eindigt op 12 januari, kun je als je wilt een muziekinstrument kiezen en via ons lessen aan de muziekschool gaan volgen. Bijvoorbeeld eerst tot aan de zomer van 2021 om te kijken hoe het je bevalt. Nadat de lessen aan de muziekschool zijn begonnen, ga je ook al snel meespelen in ons startersorkest en later in ons opleidingsorkest. Je kunt uit heel veel instrumenten kiezen. Denk bijvoorbeeld aan fluit, klarinet, hobo, fagot, saxofoon, trompet, hoorn of trombone. Ook kun je voor slagwerk kiezen. In dat geval leer je spelen op o.a. drums, pauken en xylofoon.

Wanneer en waar vindt het plaats?

Muziek Maak Je Zelf begint 27 oktober en vindt vanaf dan elke dinsdag plaats in basisschool Gaanderwijs, met uitzondering van de dinsdagen die in de schoolvakanties vallen. De lessen duren telkens van 14.20 tot 15.05 uur. Er zijn in totaal tien lessen. Aanmelden kan tot 21 oktober!