Opbrengst benefietconcert naar Glazen Huis van 3 FM Serious Request

Met een enthousiaste delegatie van Symfonisch Blaasorkest Gaanderen, reisde de bijna 19-jarige Marleen Gerritsen vrijdag 23 december jl. af naar het Glazen Huis van de actie 3FM Serious Request in Breda. Zij deed dit met een reusachtige cheque ‘op zak’, met daarop vermeld een bedrag van maar liefst € 6.600! Dit is het resultaat van het groots opgezette benefietconcert ‘Help Unlimited’, dat plaatsvond op 10 december jl. in de goedgevulde Rabobankzaal van schouwburg Amphion te Doetinchem. De finale opbrengst overtreft zelfs het bedrag van € 6.250, dat tijdens het concert al werd gepresenteerd, als gevolg van bijdragen die nadien nog zijn binnengekomen.

Marleen: “Ik klopte een jaar geleden aan bij het bestuur van onze vereniging, met de vraag of we met het orkest een keer iets zouden kunnen doen in het kader van de 3FM-actie. Thuis zijn we er al jaren heel erg mee begaan. Het idee werd meteen omarmd en zo ontstond dit benefietconcert dat de titel ‘Help Unlimited’ meekreeg.”

Een toepasselijke naam, aangezien de actie waarvan de opbrengst naar het Rode Kruis gaat ook nu weer een wereldwijd - en dus ‘onbegrensd’ - karakter kent. Dit jaar wordt het geld besteed aan het terugdringen van longontsteking onder zeer jonge kinderen. Want helaas overlijden er jaarlijks zo’n 900.000 kinderen aan deze ziekte, dat is elke 35 seconden een kind!

Marleen: “Zelf ben ik volop betrokken geweest bij de organisatie van het concert. Dat is enerzijds een gigantische klus, maar het heeft me tegelijkertijd ontzettend veel voldoening gegeven. Het resultaat mag er immers zijn. We hadden vooraf een ambitieus streefbedrag van € 5.000 in gedachten en dat getal is ruimschoots overschreden.”

De finale kroon voor Marleen, op het vele voorbereidende werk en het schitterende concert, was het moment dat zij vrijdag jl. zélf de cheque kon overhandigen in het Glazen Huis, onder het ‘toeziend oog’ van haar orkestcollega’s.

Marleen: “Echt een héél bijzonder en onvergetelijk moment, dat mijn stoutste dromen heeft overtroffen. Best ontroerend ook.”

Naast het Symfonisch Blaasorkest Gaanderen, dat de muzikale rode draad vormde van het geslaagde benefietconcert, werkten tal van artiesten belangeloos mee. Onder hen zangeres Laura van Kaam, zanger Rutger de Vries, Catch 20 de band met 20 zangers, Aventus Dans, het speciaal samengestelde Groot Help Unlimited Kinderkoor onder leiding van Sander Spaan én TV-presentatrice Carrie ten Napel. De algehele muzikale leiding was in handen van dirigent Joop Boerstoel.